bismillah......
9:55 AM | Author: qoyyim
ya ALLAH,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya pada-mu,
agar bertambah kekuatanku
untuk mencintai-mu..

ya MUHAIMIN,
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati
seseorang yang hatinya
tertaut paa-mu,
agar tidak jatuh aku dalam
jurang cinta nafsu..

ya RABBANA,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak brpaling daripada-mu..

ya RABBUL IZZATI,
jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang
yang nerindui syahid di jalan-mu..

ya ALLAH,
jika aku menikmati cinta
kekasih-mu,
janganlah kenikmatan itu
melibihi kenikmatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam
terakhir-mu..

ya ALLAH,
jika aku jatuh hati pada kekasih-mu,
jangan biarkan aku tertatih
dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-mu..

ya ALLAH,
jika aku halalkan aku merindui
kekasih-mu,
janganlah biarkan aku melampau
batas sehingga melupakan
aku pada cinta hakiki
dan rindu abadi hanya
pada-muuuuuuuuuuu....

|
This entry was posted on 9:55 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: